frukost/mellanmål

mina favoritmål på dagen är frukosten/mellanmålet, därför gjorde jag ett litet collage till er med några av mina favoriter. tänkte dra lite snabbt vad de består av också: 
 
plättar-väldigt enkla, endast 1 ägg, 1 dl mjöl och 2 dl mjölk. toppa med socker och bär.
smoothie- inga exakta mått utan ha i så mycket av varje som du själv vill ha, vaniljyoghurt, hallon, lite apelsinjuice. toppa med bär och för att lyxa till det en klick vaniljglass. 
amerikanska pannkakor- här hittar ni ett enkelt recept. toppa med bär och sirap
yoghurt med tillbehör- det här jag jag olika nästan varje gång men det jag oftast har är vaniljyoghurt, hallon, kiwi och banan, sen tar jag ibland på lite kanel, sesamfrön och lite flingor också. Ät tillsammans med något gott att dricka och nybakt bröd för att få bästa resultat, hehe. mums! 
frukttallrik- en god frukt/bär-tallrik är det optimala lördagsgodiset, enligt mig mycket godare än vanligt godis! om man vill lyxa till det kan man doppa i smält choklad.
 
detta inlägg är tidinställt- jag befinner mig just nu i fjällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0