silverpenseln

Min skola arbetar med märket Färg som just nu har en tävling  (Tema:disco queen) då man kan vinna presentkort på 20 000 kr på deras hemsida. Så det har vi jobbat med ett tag i skolan, funderat och ritat skisser och idag var det dags för mig att göra den på riktigt och fota. Jag tränade på en annan sminkning förra veckan men det blev inte alls bra så jag ändrade mig helt och ville göra något som ingen annan gjorde. 
Vi skulle försöka sminka på i timme och 15 min och det är typ så lång tid det tar för mig att göra en vardagssminkning så det gick inte alls så bra, tog nog 2 h för mig med sminket och sedan  skulle jag göra håret också.
Det blev inte exakt som jag ville men jag är ändå nöjd eftersom det var första gången jag gjorde den på riktigt. Jag skulle ha velat lagt till pärlor också men så blev det inte. 
 
Min modell fick iallafall vara Linnéa som var snäll och följde med till Norrköping idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0