första riktiga mejk-lektionen

idag kom jag hem vid kavrt över sex så är lite trött nu men dagen har inte varit allt för jobbig ändå! på sista lektionen som var hantverk-makeup hade vi våran första riktiga sminklektion, tidigare veckor har vi ju hållit på med ansiktsmålningar som förövrigt var jätteroligt. Idag fick vi först lära oss om färger, blandfärger,kontrastfärger m.m plus att våran lärare gjorde en vardagsmake på en i min klass som fick vara modell idag, hon berättade om produkterna och vad man ska tänka på. Vi hann även testa lite själva i slutet men jag gjorde bara lite ögonskugga på Alice i min klass. Men det var väldigt roligt i allafall :) Och boken som vi fick när vi började är hur bra som helst, om man vill bli makeupartist så är det den boken man ska läsa! väldigt intressant. 
 
nu blev det mycket sminkprat.. men det är bara för att jag tycker det är himla roligt! ha en bra kväll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0