svar angående kvällsbilderna

fick en kommentar av en tjej som undrade hur jag hade fotat dessa bilder. det är väldigt enkelt och går jättefort. det man gör är att man går ut i mörkret, ställer in kameran på ganska lång slutartid (jag hade ungefär 2 s) och jag hade även på autofokus eftersom det inte blir suddigt då. och sen riktar man kameran mot en gatulampa t.ex och rör kameran medans man väntar på att kameran ska fota, så om slutartiden är 2 s så får man skaka i två sekunder för att få ett bra resultat. hur bilderna blir beror på hur man skakar kameran! det är bara att testa sig fram.
kommentera om ni inte förstod så ska jag förklara bättre :)

Kommentarer
Postat av: allicethabest

vilken nyhet, det där kan jag göra på min mobilkamera också (;

2012-03-30 @ 23:18:46
URL: http://ceed
Postat av: alicethabest

vilken nyhet, det där kan jag göra på min mobilkamera också (;<3

2012-03-30 @ 23:19:20
URL: http://cederins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0